MARA EMERRALDI

Literatura contemporana














Jocul luminilor

Mă privea tăcut, pe furiş,
de după ram
cum creşteam din pământ
în verdele ierbii
legănată ori cântată
de vânt,
Soarele.
Ridicam culoarea cicorii
pe-ntinsul senin,
zâmbind speriam norii,
ridicând neliniştea apei
pân' la pacea dintâi,
eu,
primeam drept răsplată
mângâieri tandre
a brațelor de aur...
îmi şoptea:
mai rămâi”, „mai rămâi”,
Soarele.
Pierdută plăcut în lumina de astru,
regăsitu-m-am
reflectată-n cuvântul ce sunt,
Scânteie.


Basmul florii de mac

Din poala nopții s-a desprins un mac,
înroşit din râsu-i ridicat spre soare.
În roşul macului, azi, sufletu-mi îmbrac,
pe-a zilei cale presăra-voi magia de culoare.
Basm selenar - măsura cea de zâmbet,
ajunsă sângeriu când se revarsă-n zori.
Scriu timpul cu paşii vieții - umblet -
În fast de sărbătoare şi splendori.
De drag slujitu-ți-am o viaț-al tău poem,
În valsul cerului dansat-am lin cu vântul
Mirare am fost poetului boem...
Arc peste timp-sprâncenă... eu, cuvântul.
Un mac - podoaba unei căni de lut.

Volumul de poezie "Petala de mac" - Editura Editgraph

Îți scriu iubite

Eu am să-ți scriu, iubite,
distanță de-un poem,
să rupem depărtarea,
cu flori de cer ce cad,
surâs de ploaie umed...
înfloreşte bogăția
de gânduri - o minune -
ce-aşterni peste smarald!
Îți scriu, iubite, drag,
nectarul sfânt - iubirea,
cu-a macului culoare,
din amfore de lut
sorbi-voi...
beția-mi ca o mreajă
coboară-n cautarea
cuvântului
'nălțarea-ți din genune.
Am să te rog, iubite,
în lacrima-mi ce cade
s-ascunzi nemarginirea
cu bucurii celeste...
sub sânu-mi stâng
aşeaz-o
fior de viață muzei
- o pheonix purpurie
ce zboru-şi odihneşte,
în pomi albiți de flori.


Refren

Interzis la blestem,
doar permis la iubire!
Toamna s-o facem
primăvară în fire.
Firile noastre de om - curcubee.
Inimi ce cântă... cântu-i scânteie.
Din silaba, aceea... dintâi,
construim amândoi universuri.
Cu ochii de stele mângâi...
Palpez gându-ți, sensuri şi mersuri
a petalelor roze ce cad din Eden.
Eu vioară, tu flaut...
partitura-i refren:
Doar permis la iubire!
Interzis la blestem!


Poezie contemporanaMara Emerraldi (n. 24 august 1970, Piatra Neamț): "Scriu din suflet, probabil de aceea sunt căutată de suflete și de publicații literare. Blogul meu personal METAMORFOZE”, în care sunt surprinse diferite stări, împărtașite într-o formă plastic exprimate, pline de metafore din care au luat viață cele două volume: „Petala de mac” - editura „Editgraph și Metapherin” - editura „Cetatea Doamnei”.

Copyright © 2017 Mara Emerraldi
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
Un produs Blogger.