ANA ARDELEANU

Poeta














Am trecut prin mine însămi

Și nu m-am luminat de înțelepciune
Câmpul nu mi l-am arat
N-am semănat n-am cules
N-am stârnit invidia bogatului nemilostiv
Ochii nu mi s-au bulbucat
Stând atârnată albastru în lațul rațiunii
Aripile nu mi le-am udat în Iordan
N-am avut atitudinea individului corporatist
N-am dat rest la sumele mari
Pe care viața mi le-a dăruit
Și n-am apăsat pe butoanele roșii ale mâniei
Nici ale frustrării
Cele de dincolo de sine
Care cu o mână dau și cu alta iau
Rămânând într-un echilibru precar
Cu urechea atentă
La ce se întâmplă
În berăria inimii mele
Unde cântă un cuc 
Iar o mierlă
Cu intenții matrimoniale
Dansează 


În familia mea

Toți au studiat fizica cuantica
Au fost milorzi
Și în sfârșit nonagenari
Tăind moțul secolului următor

Cei din familia mea purtau ochelari de lumină
La miezul nopții
Erau acei trăitori de dincolo de ape
Din locul de  unde se rupe floarea de nu-mă-uita
Chiar de la mijloc

Schimbă-ți numele mi se spune
Schimbă pasărea de pe umăr
Orice, numai familia din inima ta NU
Veșmântul frivol care îmbracă ideea de trup 
Poziția și distanța față de aproapele tău
Ora de dragoste a celor ce vin și pleacă
În dangătul orologiului de noapte
Numai familia din inima ta NU

Carte de poezie


Am purtat în mine o dragoste

Din care am aprins toate chibriturile
Și-am luminat
Am fost eu sau alta
Nici nu mai contează
Căci acum e aproape nimic
În locul unde s-au întâlnit apele

Am purtat în mintea mea
Copilul cerului
Gaura făcută pentru a scoate capul
Era lațul pus de Dumnezeu
Pentru a mă prinde și pe mine
Înlăuntrul placentei
Acolo să pot spune A
Acel A care începe toate lucrurile
Și le dă mai departe
Cu scutece cu tot
Încât fătul să nu se piardă

Port în mine umbra de rubin
A unui om bătrân
Numai înțelepții se acoperă cu ea
Gândul de catifea nu poate protesta
Împotriva celor ce ar crede
Că în cuibul acesta de liniște
Nu mai există nimic


O carpetă învechită

Doamne înnoadă firul versurilor mele
Dar nu-l croșeta
Două pe față două pe dos
Ci numai pe față
Numai de bine
Cântând ca o privighetoare
Adunându-mi rostul
În solarul inimii Tale
Căci, Doamne
Carpetă înflorată
De sub mâna Ta
E propria-mi inimă
Pe care se odihnesc îngerii
Câteva vecine fac glume cu ei
(Ele nu cred în nemurirea mea)
Îmi cercetează inima cu lupa
E o carpetă învechită, spun
Nu e demnă de îngerii aceștia bucălați
Și-i iau de braț
Lepădându-i de mine
În timp ce noaptea
Îmi cumpără jaluzele
Pentru ca ziua ce vine
Să nu-mi decoloreze inima
Să nu o lase
Fără masca de oxigen


ScriitorAna Ardeleanu: S-a născut în satul Vâlcan, com Ciuruleasa, jud. Alba. A urmat cursurile Institutului Pedagogic (1976), după care a fost repartizată în com. Negru Vodă din județul Constanța. Începând din anul 1993 locuiește în orașul Mangalia. A debutat în revista „Luceafărul”. Poezia i-a fost remarcată de scriitori de renume precum Geo Dumitrescu, Constantin Ţoiu, Ion Gheorghe, D.R. Popescu, Nicolae Motoc, Ion Roşioru, Marius Tupan, Arthur Porumboiu, Nicolae Dan Fruntelată,  etc. Este membră a Uniunii Scriitorilor din România (Filiala Alba - Hunedoara). A fost distinsă de Uniunea Scriitorilor, Filiala Alba - Hunedoara, în 2021, cu o Mențiune specială pentru întreaga creație poetică. 

Coautor în antologiile literarePoarta inimii (1974), Alba Iulia, La porțile soarelui, Constanța (1978-1979), antologia de poezie dobrogeană Fereastra dinspre mare, Constanța (1995), Solteris, Mangalia (2005, 2007, 2010, 2012, 2017), Confluențe poetice (2013), Autograf pentru m(â)ine (2013), Almanahul Poeziei de Război (2015), O altfel de istorie a literaturii contemporane (Târgoviște, 2016), Damele metaforei (eCreator), Filoverba Magna (2017)

Cărți publicate:

Noris (premiul de debut al Uniunii Scriitorilor, Filiala Dobrogea, 1998)
Poemele Evei (1999)
Vinovată de utopie (2000)
Loc pentru arderi (2001)
Cartea vârstei (2002)
Fără aplauze (2003),
Arzând pustiu-n pipa depărtării (2006)
Coletul cu îngeri (antologie de autor, 2008),
Eternitatea fără chip (2010)
Tăcerea magnoliei (2012)
Poeme de seară (2014),
Granițele încumetării (2015)
Însemnări din tura de noapte (2016)
Eu și celălalt Eu (2018)
Garderoba cu șoapte (2018)
Realități intezise (2020)
Rocile (2020)

Poezie pentru copii:

Poezie pentru copii (2000)
Grădinița de vis (2005)
În poiana florilor (2006)
În țara lui Bobuleț (2016)
Poezii pentru cei mici (2017)
Întâmplări cu Amelin (2018)
Mofturică (2019)

Citește aici mai multe poezii semnate de Ana Ardeleanu: Garderoba cu șoapteÎntre mare și DumnezeuCa un praf de cretă, Ana, Un corp de iluzii, Scamele cuvintelor

Copyright © 2017 Ana Ardeleanu
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.