LUSIANA DRĂGUȘIN

Poet contemporan














Alege, tu!

Alege, tu, vreau să îţi fie bine,
să fluturi fericirea peste clipe,
nu ţine cont de mine, şi-n destine,
fă loc Iubirii ca să se-nfiripe!

Ţi-am scris scrisori pe-aripi de curcubeie
şi-am pus în ele stropi de fericire,
ţi-am fost minune-înger, nu femeie,
iar trupul meu, eternă mânăstire...

în care liturghii ai săvârşit,
cu lacrimile mele-ai botezat
tot ce doar Bunul, nouă, ne-a ursit
când de Iubire eu te-am „acuzat”.

Păcatul e în toate şi în tot,
am vrut să ştii, că lumea te-a răpit,
să lupt cu tine, sincer, nu mai pot,
azi plâng, că te-am crezut desăvârşit!

Dezleagă-mă de tine şi mă lasă
fără mirungeri trupu`mi-este greu
ţi-oi fi în veşnicie vreo mireasă
tu, ginere, căci eşti sortitul meu.

Vreau rochia aceea să îmi fie
cu maci sau flori de câmp împodobită,
cununa-n piatră albă-sidefie
iar eu, aleasa, ce ţi-am fost sortită.


Iubirea-ți neputință

În cerul din privire plâng stelele-nsetate
iar peste fruntea goală, de vise-nstrăinate
clipesc tăcut, din gene, doi Îngeri de Lumină
cu-aripi, în zori, sculptate de ziua ce-o să vină
şi, în sfârşit, s-aprindă o undă-n afințire,
căci beau din doruri apă şi lacrimile-s lire
susurând şoapta goală peste al clipei rost
e-o altă zi de vineri, o altă zi de post
brodată-n triste falduri de-atâta suferință
aş vrea, să fac cenuşă... iubirea-ți neputință.


Volum de poezie


Scrisori pe aripi de curcubeu

Departe-mi eşti dar foarte-aproape
De inimă, de suflet şi de gând,
Iar între între noi, nicicând, nu-ncape
Vreo fantă de lumină, sângerând.

Din dorul ducerii acolo-n lumi
Văd jarul din cenuşa nopţii
Şi cum tăcerile mi le sugrumi
Păşind pe urma purităţii.

Căci revârsând mărgăritare
Pe zilele ce tot mai greu îmi trec
De-atâta chin şi-nfiorare
Prin clipa sufletului te petrec

Spre ceru-nvăluit în curcubeie
Acolo, unde tu mă faci să fiu femeie…


PoetaLusiana Drăgușin (14 mai 1973, Olt): “Iubesc taina scrisului, literele sunt o parte din viaţa mea!”

Absolventă a Colegiul Naţional Vocaţional “Ion Minulescu” din Slatina (1986), a Colegiului nr. 1 Slatina (1991) și a Facultății de Limba şi Literatura Română din cadrul Universității din București (2010). Masterand al Facultății de Litere a Universității de Stat din Pitesti.
Colaborator la câteva reviste de opinie şi atitudine culturală, o serie de poeme evidenţiate în reviste literare şi reviste on-line de cultură. Implicată într-un proiect ce vizează apariţia unor volumuri de versuri. În lucru, romanul „Zaira”. Alte texte în curs de publicare la reviste de opinie şi atitudine culturală, în perioada apropiată. 

Volum de poezie:

Regăsiri în esenţe, editura Genius, 2016


Parcurs literar:
* Diplomă de participare la concursul: „Romeo şi Julieta la Mizil”, ediţia 2010-2011;
* Apariţii în revista de opinie culturală BOEMA, membră a Asociaţiei Scriitorilor pentru Promovarea Realizărilor Artistice, în numerele 5/2013, 9/2013 şi 65/2014;
* Apariţii în Antologia „Dor de Dor” – Dor Mărunt ediţia I, 2013;
* Diplomă de participare la concursul: „Romeo şi Julietea la Mizil” ediţia 2013-2014;
* Apariţii în revista LitArt februarie 2014, anul V, nr.2 (47);
* Apariţii în revista de opinie culturală A.V.A, numărul 11 din februarie 2014;
* Apariţii în revista de opinie culturală Salonul Literar, nr. 84, anul XVI – 2014;
* Apariţii în revista de opinie culturală DOR de DOR, anul IX, Iunie 2014, numărul 95;
* Fişă de autor în Dicţionarul scriitorilor români contemporani de pretutindeni şi a antologiei poeziei româneşti în mileniul trei (în curs de apariţie);
* Diplomă de participare la concursul: „Romeo şi Julietea la Mizil” ediţia 2014-2015;
* Menţiune la Concursul Literar din Bucureşti, 15 ianuarie 2015, dedicat aniversării a 165 ani de la naşterea poetului naţional Mihai Eminescu;
* Apariţii în Revista Orizonturi Literare, martie 2015;
* Apariţii în Revista Luceafărul, 26 martie 2015;
* Apariţii în Revista Literatura de azi, revistă online aflată sub egida Uninunii Scriitorilor din România în data de 07 octombrie 2015;
* Cuvânt de apreciere asupra volumului „Polen de cuvinte” al scriitoarei Geambaşu Valentina apărut în octombrie 2015;
* Contribuţie cu versuri în volumul de coautori „Femeile cu flori rosii în păr” apărut în octombrie 2015;
* Apariţii în revista de opinie culturală DOR de DOR, anul XI, 2015, numărul 112, luna noiembrie;
* Apariţii în Revista eCreator.ro, revistă online aflată sub conducerea lui Ioan Romeo Rosiianu, în aprilie 2106;
* Apariţii în revista „Cafeneaua politică şi literară” în numărul din mai, 2016;
* Apariţia volumului de versuri Regăsiri în esenţe, volum îngrijit şi publicat la Editura Genius, sub îndrumarea scriitorului Alensis De Nobilis, în luna mai 2016;
* Apariţie recenzie semnată Maestru Tudor I. Cicu în 29 mai 2016 pe http://tudorcicu.blogspot.ro/2016/05/770-cartea-de-poezie-azi-lusiana.html;
* Apariţii în revista „Cafeneaua politică şi literară” în numărul 114, anul XI;
* Apariţii în revista „Cafeneaua politică şi literară” în numărul 115, anul XI;
* Apariţii în revista „Live Literature BOEMA 90 / August - 2016” în numărul din august, 2016;
* Premiul de poezie la Concursul de creaţie literară, ediţia a V a, Drobeta Turnu Severin, jud. Mehedinţi.

Copyright © 2017 Lusiana Drăgușin
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.