MIOARA BĂLUȚĂ

Poet  Bacau














8 poeme împotriva uitării


***

caut o energie mai puternică decât  mine
o zeitate la care să mă rog uneori
frica e orice oglindă pusă în faţă

nu recunosc planeta
încep lupta cu visele
scriu poezii să nu mai rămână din mine
piatră pe piatră

am cincizeci și aș mai tăia ceva
să salvez ce se mai poate salva


***

uneori trebuie să faci o pauză
cu privirea în gol să examinezi trecutul
cum ai privi o scenă pe care se alunecă

dragostea lovește încet
viața curge repede
când te aștepți mai puțin inima
pune un semn
în interiorul sufletului

mă învârt ca un nor prin dreptul soarelui
nisipul să mă facă ridicolă

scriu cu el
scriu peste el
ce bine Doamne că avem din ce trăi

Poezie

***

vom resista până la capăt
liberi să păstrăm orice dar
și orice dacă
amăgindu-ne că orice sedativ
este o sare minerală
noi ținem la fericire
de frică
așa cum ținem o haină pentru sărbători
ne creștem oameni
care să ne înțeleagă
virtuți pe care nu le mai avem
noi am creat un iad uitându-ne spre rai
mereu la mila furtunii
dorindu-ne să țipăm
din nou


***

inimă a mea
în afara pieptului eşti tu
singurătatea mea purtată într-o invizibilă lesă
trup gol trecut prin apă
ca o armă lustruită ţintindu-mi tâmpla
braţele aur lichid

sunt un poem legat în coperţi de piele
nu am vârstă nu am aşteptări
îmi ascult sânii orbind
într-o delicată supunere

înconjurată de fumul
cuvintelor modelez lumânări groase
lumina lor să-mi  erodeze bezna
şi urma

peste câţiva ani
o mamă tânără îşi va arde mâna
scrisorile
ridurile toate


***

vizibil invizibil intangibil
toată lumea care mă iubeşte
îmi umblă prin creier mai întâi

mai mult tulbur decât să edific
cu graţia marţială a unei întrebări
sunt eu karma sau karma sunt eu

când iubeşti nu mai mori
nu te mai naşti
ai tendinţa de a coborî privirea în pământ
până când ţi se face frig
apoi dai la o parte pământul
eşti o particulă în mişcare
nu mă crezi

nu mă crede
scoate inima din piept
o aşează în mine
îmi dau părul pe spate îl învelesc
şi aşa dezarmaţi ne facem loc prin aer
şi ne aşezăm cuminţi unul în altul


***

tu nu vei fi aici eu nu voi fi acolo
ne vom chema cum strigă pescărușii
caii din apa mării
împiedicați de aceeași întârziere cronică
și totuși avem noaptea
și visul rugăciunea spusă în gând
cum numai poeții pot să-și schimbe destinul
pe Dumnezeu ca un chelner invizibil
care ne pune în față o carte cu de toate
cafeaua amară laptele și zaharul
separat
separat nu-i bine
amestecă lasă restul
în palma lui orice navă poate să țină marea în echilibru
orice strop să alerge mândru pe uscat
să spele să hrănească să umple tot...


***

în mijlocul civilizației de orbi
pașii sunt mici
se vine încet se pleacă în grabă
liniștea urbană a îndrăgostiților
îi scoate din minți
blochează lifturi

nu e bine spun toți
trebuie să măsurăm
tot ce înseamnă emoție
cu brațe lungi și glas de om
știm să vedem să cunoaștem
anotimpul după coaja unui măr

dar ei tac
și se sărută
și se înalță sărutându-se
dintre toate

vino să ne ridicăm ca apa la cer
și să curgem prin venele norilor...


***

stau printre poeți
ca o sălbăticiune într-un mare oraș
ziua într-un pasaj subteran
noaptea pe un acoperiș încerc să scap de frică

nu sunt de aici
nu aparţin acestui pământ în care m-am trezit
dar cine aparţine pământului care l-a născut
toți au ajuns aici pentru lucrurile
pe care ar fi vrut să le vadă și nu le-au văzut
pentru femeile cu care n-au dormit
pentru bărbații care au uitat

o absență e mereu în preajma fiecăruia
ca un vânător luându-i urma




Mioara Băluță: Locuiesc în Bacău. Am 50 de ani. Tot ce am studiat până acum m-a lăsat singură. Poezia mă ține vie, pentru poezie nu sunt nimic. Nu fac parte din nici o grupare literară, dar am primit câteva premii literare în urma cărora am debutat în anul 2014 cu volumul de poezii În cădere voi râde. Continuarea a venit în anul următor cu Partea nevăzută a lunii. Unele poezii mi-au fost publicate în Poesis internațional, Hyperion, Sintagme literare, 13 Plus, Cafeneaua literară… dar și în unele reviste care apar doar în spaţiul online. 

Citește aici poezii din volumul: Frunze sub un ștergător de parbriz (2020)

Copyright © 2017 Mioara Băluță
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.