CRISTINA CREȚU

Poet














Ca prin vis

Ca prin vis văd salcâmii clădind
hotare de frunze.
Printre ulucile cenușii a pătruns toamna
albă și lungă ca o amintire.
O clipă a stat pe coroanele duzilor
și i-a mângâiat cu o mână de mamă.
Blând îmi pun creștetul pe pământ
și pământul miroase a mamă.


Din giulgiu de lacrimi

Tăcerea este ca amurgul
căzut peste o câmpie.
Umbrele negre ale plopilor
închipuie drumul
spre care se uitau femeile satului
aşteptând.
Eroii nu s-au mai întors,
decât câţiva bărbaţi cu suflete răsturnate.
Unul avea un picior de lemn
şi în ochi o pasăre de pradă.
Unde e ţara pentru care s-a plâns?
Iarba creşte frumos
din giulgiu de lacrimi.

Poezie


O viață

Tatăl meu a iubit caii.
În tinerețea lui mergea la munte
și-și vindea bruma de porumb.
Așa și-a făcut o casă și-o fântână.
În ’56 ar fi vrut să-și cumpere un televizor,
dar nu avea curent.
La geamul nostru, lampa strălucea
ca o gutuie toamna.
Mereu îl visez pe tata stând
lângă un murg lipițan.
Nu-mi spune nimic,
iar când vin zorii,
își ia calul de căpăstru și pleacă,
el știe unde…


Scriitor
Cristina Creţu (n. 28 noiembrie 1968, în satul Târnava, comuna Botoroaga, Teleorman): A absolvit Facultatea de Ziaristică din cadrul Universității Hyperion. Este licenţiată în ziaristică, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti (1998). Cristina Crețu a publicat poezie şi proză în revistele Radiometafora, Seattle, U.S.A, Cronograf, Literatura de azi (revistă online, publicată sub egida Uniunii Scriitorilor din România), Confluenţe literare, eCreator, Contraste culturale, Parnas XXI, Logos şi Agape, Convorbiri literar-artistice, Caligraf, Ante Portas, Independența Română - Independența prin cultură, Grihaswamini (India), Cenaclul de la Păltiniș, Ofranda literară etc.

Deschiderea către poezie am dobândit-o în anul 2015, după ce am suferit o intervenţie chirurgicală în regim de urgenţă (hematom sternal, cu infecţie mare în corp). Atunci m-am gândit că pot să mor şi m-a cuprins tristeţea că poate nimeni nu îmi cunoaşte sufletul… Poezia mea s-a născut din durerea mea, ea e modul în care strig lumii: “Aceasta sunt eu!” Eu… nu… aud bine. Acest lucru nu e de la Dumnezeu, ci de la mâna unui om… Iată că numai poezia are capacitatea să mă facă un om întreg, stăpân pe toate simţurile sale. Ce poate fi mai frumos pentru mine?(extras din volumul de debut, "Iarna dintre noi").

Prezențe în antologii:

Literatura, de ieri, azi şi mâine (vol. I, editura Liric graph, 2016)

Fel de fel de stihuri (Editura Hoffman, 2016)

Sub curcubeul prieteniei (Editura Liric graph, 2016

Prietenii poetice (Editura Grinta, 2017)

Parfumul unei noi primăveri (Editura Liric graph, 2017)

Damele metaforei (Editura Ceconi, 2017)

Surâsuri în alb-negru (Editura Kitcom, 2017)

Iubiri înrourate (Editura Liric graph, 2017)

 

Volume publicate:

Iarna dintre noi (poezie, Editura Liric graph, 2016)

Temple de trei zile (proză scurtă, Editura Astralis, 2017)

O carte pentru primăvara mea (memorii, Editura Eikon, 2017)

Un loc din câmpie (proză scurtă, Editura Astralis, 2018).



Pagina Facebook: Cristina Crețu

Copyright © 2017 Cristina Crețu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.