MUGUREL PUȘCAȘ

Poet Echinox














Zăpezile de altădată

Zăpezile de altădată
Mă-nvăluie... Dinspre trecut
Amoruri vechi (sau ne-ncepute)
Par vii, remodelate-n lut.

Zăpezile de altădată...
Din vremuri dulci, colinde vechi
Ne mângâie în ierni, spre mâine,
Împărăţind stele - perechi.

Zăpezile de altădată,
Ori nu mai sunt, ori nu mai vin...
Placid, mă însoţesc în noapte
Har, vis, dulceaţă şi divin.

Zăpezile de altădată,
"Mă ard", dar totuşi le iubesc,
Au fost cândva a vieţii parte,
Un dar celest, nepământesc.

Zăpezile de altădată,
Prin ger, îmbrăţişaţi spre zori,
Le retopim cu nonşalanţă,
În vremi, pe aripi de cocori.

Zăpezile de altădată...
Căldura lor?... N-o voi uita!
Mă însoţesc în ierni, departe,
Ningând, visând cu pana mea!



Iubito, vine toamna!

Soseşte toamna vie a munţilor sihaştri,
Cobor încet cărarea ce duce spre uitare...
Am zăbovit la buza izvorului albastru
Sorbind dulceaţa dulce-a iubirilor fugare.

Mă învelesc în frunze uscate, fost vernale,
Iubito, vine toamna ceţoasă şi străină,
Ai fost mereu adepta ideilor impare
Dând de-nţeles că, faptic, doar timpul e de vină...

Femeie ruginie a buzelor vioară
Am coborât poteca ce duce spre uitare...
Mişcările trufaşe, intimităţi furate,
Le-am contopit în mine, le-am adumbrit în zare.

Iubito, vine toamna! Ţi-am pregătit eşarfe
Din frunze reci, uscate... Sub cerul gri şi mut,
Pe ramurile-n salbe, pustii şi scuturate,
Stau sufletele noastre, strict modelate-n lut.

Privesc înspre-nceputuri... Trecutul dă năvală...
Portiţa ce-am închis-o se redeschide iar?...
Rememorez în minte trăirea ancestrală,
Mă reîntorc în vară, romantic... Vis bizar...



Catarge peste timp


Somnul orașului (II)
(autumnală reghineană)


Privesc cum doarme "Oraşul de pe deal",
Spre dimineaţă visul se prelinge...
Toamnă vestală, nudă-n calendar...
Septembrie placid, abscons, se stinge.

Decor autumnal, vag-ruginiu,
Bizare constelaţii zboară-n noapte,
Burgul suspină, tainic şi pustiu,
Împărăţind dorinţe, taine, şoapte.

Văd vârfuri ce străpung dor abisal,
Sus, la "Pădure", se sărută fagii,
Mă bântuie peren un vis vernal,
Cu ochii verzi, cu buze dulci ca fragii.

Se-mperechează frunze pe alei,
Un ultim gest de clorofile-amoruri,
Cu iz de mentă, must, parfum de tei,
Mă prăbuşesc într-ale mele doruri.

Privesc cum doarme "Oraşul de pe deal",
Octombrie, candid, în geam îmi bate,
Sub potpuriu de toamnă, ireal,
Te mai aştept în cartea vieţii... Parte...



Mandatul meu

Mandatul meu a expirat, prieteni!...
Vremelnic, am trecut să vă salut...
Voi redeschide-a nemuririi carte,
În negură de vis şi timp cernut.

Mandatul meu a expirat, prieteni!...
Mi-aţi dat un vot pe pană şi cuvânt,
Am încercat, înveselind tristeţea,
Să fiu şi râs şi piatră de mormânt.

Pluti-vor corbi să-mi ciugulească viaţa,
Mă vor "remodela" proşti şi mişei,
Vor întina ce nu-i de întinare...
Ei, ipocriţii... Veşnicii lachei.

N-am fost nici rău, nici bun... Poate prea aspru
Cu trădători sau hoţii fără "hat",
Ce pentru-arginţi, averi, un colţ de pâine,
Şi-au scos cuvântul, cinstea la mezat.

La orizont puri, falnici, fără vină,
M-aşteaptă inorogi în prag de zi,
Să galopăm învălurind lumină,
Din miazănoapte înspre miazăzi.

Cabana mea de foc va fi popasul...
Mă-ntorc în munţii veşnici, plin de ger,
Femeia mea, drumeţ în constelaţii,
Mă-nvăluie-ntr-o aripă de cer.

Mandatul meu a expirat, prieteni!...
Amorul cald, peren, strict pământean,
E-o amintire-ntr-un oraş... Departe...
Îngemănare-a sacrului profan.

Sufletul meu, pragmatic rug de stele,
Vă va conduce drumul spre zenit,
Când veţi sosi-ntr-o vizită târzie,
Spre a rămâne-acolo-n infinit.

Mandatul meu?... N-a expirat, prieteni!
Când?... O să vă comunic negreşit!
S-or mai prelinge-n mine, frunze, toamne...
(Iar doamne?... Se vor perinda... Ferit!). ☺
:)

Scriitor Reghin
Mugurel Pușcaș (n. 23 ianuarie 1964, comuna Rușii-Munți, județul Mureș): A urmat cursurile Şcolii generale din Ruşii-Munţi, ale Liceului Economic din Târgu Mureş (şef de promoţie) și cele ale Institutului de Științe Economice din cadrul Universității Babeş-Bolyai din Cluj Napoca. În perioada studenţiei a activat în cenaclurile studenţeşti clujene. A debutat literar în revista Echinox (Cluj-Napoca, 1986). Începând cu anul 1991 este membru al cenaclului Lucian Blaga” de pe lângă Biblioteca Municipală Reghin. În perioada 2002-2010 a condus ziarul tineretului reghinean Noi, nebănuite trepte (ziar felicitat de către Academia Română pentru conţinutul publicistic). A publicat poezie, rebus, proză și articole în diferite ziare: Gazeta Reghinului, Opinia reghineană, Punctul, Cuvântul Liber, Astra reghineană , în revista Melidonium (Roman, din redacţia căreia face parte) și în publicatiile online Confluenţe literare, Observatorul din Toronto, etc.

În anii 2002 si 2004, Primăria Municipiului Reghin i-a acordat "Diploma de Onoare" pentru contribuţia adusă dezvoltării culturii reghinene. Este membru fondator al Ligii Scriitorilor din România - filiala Mureş și membru al Uniunii Scriitorilor Europeni de Limbă Română.

Premii la concursuri locale şi naţionale de poezie:

Premiul I la Festivalul naţional de poezie religioasă “Credo”, ed. 2, 2002
Premiul II la Festivalul naţional de poezie religioasă “Credo”, ed. 3, 2003, pentru volumul "Cabana de foc" şi premiul cotidianului "Cuvântul liber")
Premiul II la Concursul judeţean de poezie "Romulus Guga", Târgu Mureş, 2003
Premiul II la Concursul judeţean de poezie "Elena din Ardeal", Târnăveni, Premiul III la festivalul internaţional “Mihai Eminescu“, 2009 organizat de Sociaţiunea Transilvania, Sângeorgiu de Pădure
Premiul I – Diploma și Cuvântul – poezie  – 2016, premiu international acordat de Asociatia Culturala “Casa Rumena“, Catalunya, Spania
Diplome acordate de catre L. S. R. filiala Mures pentru activitate culturală (2015, 2016 )
Diploma aniversara -10- “Punți de lumină“, Târgu Mures, 2015

Versuri publicate în antologiile:

Antologie lirică (Reghin, 1992, pg.82-86)
Nepreţuitele râuri (Reghin, 2002, pg.185-208)
Poemele cetăţii (Reghin, 2016, pg. 177-188)
Simbioze lirice (antologie de poezie a editurii Anamarol, vol.17, 2015, pg. 231-247, coordonatori George Roca și Rodica Elena Lupu – U.S.R.)

Volume publicate:

Rug de stele (editura Tipomur, 2001, versuri)
Cabana de foc (editura Tipomur, 2003, versuri)
Catarge peste timp (editura Nico, 2016, versuri)
Sailing through the gates of time (editura Nico, 2016, versuri)
Călătorul (editura vatra veche, 2018, versuri)

Filme de televiziune (în colaborare cu TL - Reghin):

Balada rugului de poezie (2001)
Primăvară, iubire, Dumnezeu (2002)

Citește mai multe poezii aici: Mugurel Pușcaș - Scrinul cu amintiri

Copyright © 2017 Mugurel Pușcaș
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.