IOANA BÎRSAN

Poet Bucuresti














Definiția fericirii

Tumult încolțit,
dans amețitor
zbor de fluturi
răsfirat în timpul ce ne-atinge,
hohote de lumină
ce înalță curcubee nestingherite
flori ce sărută prin muguri viul soarelui,
aerul ce ne îmbracă
și ne respiră împreună,
simfonia ta albastră, înaltă,
puterea sacra a iubirii tale
ce pune în mine catedrale de fericire
toate desăvârșite ca dar Dumnezeiesc,
între noi
duioșia îmbrăcată în forța unui infinit
de Te iubesc…


Definiția zorilor

E ca atunci când așteptarea
sparge clipele în pendul
ștergând interiorul sufletului
populat cu prea multe vise,
rămâne din tot
raționalul
cavalcada de idei,
apoi noaptea
răstimp anevoios,
zorii zilei
și eu foc ce arde și-n ploaie
și doare
nu pot să plec
te iubesc........


Definiția coșmarului

Încerci să dormi
pe o pernă ce pare o lespede rece,
și gândurile sunt înnourate
de incertitudinile îndoielii
cu trăiri scrise alb negru,
Privești stelele
rupte din hotarul de lumină
și liniștea lucește
ca o pavăză a uitării,
simțind răsăritul buzelor tale,
încerci să-i dai timpului timp
și rogi zeul somnului să se abată și la tine,
Închizi ochii și auzi o psaltire cântată lumește,
nu mai ai nici întrebări, nici răspunsuri,
Apoi ești în centrul gol al unui labirint
prinsă de-o spaimă ce imploră
ești ca-ntr-o cavernă
unde se aude doar urletul lunii,
Te caut,
TU
Nicăieri,
Coșmarul judecă aspru noapte,
Apoi s-a făcut ziuă,
TU
Nu ești nicăieri...


Definiția unei zile

În fiecare dimeață
îmi ridic diploma în profesia de a trăi,
mă închin cu lumina ce trezește zorii,
privesc arhitectura fragilă a unui zbor de fluture,
de doar o zi,
cu perplexa mirare a firului ierbii
de a descoperi cobaltul cerului,
apoi soarele se așează în capul mesei
și reflexia lui privește în interiorul meu
ca o oglindă,
un surâs înlăcrimat,
o rană amuțită,
un sărut nedat,
clipele ofilite se refiră în înserare,
fermoarul melancoliei cade
și sufletul rămâne îmbrăcat într-o tristețe castă,
îmi rămâne pe buze grimasa agonică
a încă unei zile ce trece, fără tine
Atâta noapte....

Poezie Între ici și colo voi iubi”

Definiția laicității

Mi-am închis lacătul simțirii
cu o cheie hermeneutică
Și grafemele ce simbolizau infinitul
le-am lăsat să se odihnească
la începutul Cărții Sfinte
Din neputința mea
de a înțelege laicitatea sfârșitului.


Falsă inocență

Locuiesc în lumea ta,
așezată în spatele gândului tău
Și te privesc cu brațele încrucișate,
îmbufnată că nu mi-ai dat mie toate gândurile
și buzele tale au rostit și alte nume,
Revendic dreptul asupra ta
inscripționând pe sufletul tău numele meu
Și cu falsă inocență, pe gura ta pun sigiliu gura mea.


Déjà vu 

Azi sufletul meu se privea-n oglindă
Și în delimitările unui spațiu infinit
Imaginea reflectată era sufletul tău
Cu o stare plină de déjà vu,
EU sunt TU!


Abis

Înăbuș în mine apus de jăratec
zadarnic,
Fără tine sunt un gol nemărginit
îngrădit,
Aștept pe Dumnezeu s-aline a mea durere
fiere,
Să-mi sădească sămânța cuvântului încolțit
iubit
Numele tău, semantica lumii mele de poveste
zidește
Fereastra spre întregul de dinainte a totul
Tu arhitectul,
Fără tine abisul.


Dor

Când tu nu ești
Se întristează înserarea
Și luna pleacă din povești
Cu norii miruiți a supărare
Și Carul mare înecat în plâns,

De dorul tău suspină cerul
Și stelele se scutură de vis,
Sub pleoape pierd mărgăritarul
Și-n piept suspinul a învins.


Citește-mă...

Inima mea bate cu ritmul inimii tale,
iambic, trohaic,
Trupul meu nu se hotărăște
cum să se așeze,
rimă pereche, încrucișată,
mai bine îmbrățișată
așa cum îți place ție,
Și la final de poezie
să trecem la proză,
mâna ta să răsfire trupul meu,
filă cu filă,
gura ta să mă citească
pe litere, silabisindu-mă
ca pe un roman fără sfârșit........


ScriitorSunt Ioana Cîrneanu (Bîrsan), iubesc viața prin culoare, cuvânt și culeg în fiecare zi frumosul din oameni și natură, fiind neîncetat mirată de toate câte  sunt. M-am născut în București, într-o zi senină de vară, pe 2 august 1972. Am absolvit Universitatea București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, apoi am urmat masterul în Educație integrată. Sunt profesor logoped și lucrez cu copii speciali, care m-au ajut să-mi păstez din inocența și curățenia copilăriei.
Scriu de când eram copil, versuri, proză și când nu pot să povestesc prin cuvânt, pictez sau desenez.
Fără a mă considera poet, am publicat un volum de versuri Între ici și colo voi iubi”, editura Smart Publishing, 2017. Un moment de înflorire al existenței mele personale va fi apariția volumului de poezie și fabule cu morală creștin ortodoxă, care este pregătit pentru editură și care va pune în lumină partea curată din mine, neatinsă de tina vieții și care sper că va aduce zâmbete și bucurie celor ce le vor citi.

Copyright © 2017 Ioana Cîrneanu (Bîrsan)
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.