IOANA - CAMELIA SÎRBU (CAMICA)

Poet Bihor


Astronomic

privește-mă bine centaur
corcitură perfectă a stelelor tale
îți aștept cometa sanctuar de milenii
supraviețuiesc
când mă strălucești cu săgeata

mă pronunț mut în durere până
citesc luna cu mângâieri de tămâie
incantațiile dintre ruinele trupului
îmi cheamă sufletul în litera perfectă

mă voi retrage
în materia neagră în fuziuni complete
uneori mă vei putea întrezări
în altă dimensiune a sentimentului
strălucind de privirea ta ca o țintă


contrabasul din brațele tale

vrei să rupi efemerul
de picioare de mâini de ochi de gură de pântece
să faci muzica infinitului din trupul meu
cu orchestra întâmplărilor fatidice
te aștept cu fanfară funerară
pe stradă în dormitor în concert

vrei să-mi desfaci brațele de îmbrățișări
ca petalele de mireasma sfârșitului
se cântă blasfemia cuvântului
în culori gri amortizat amorțit
la privirea lui Nu
hipnotizată vin cu norii negri spre furtună

beau cu plăcere zeul dionis
cu toată masculinitatea lui
vorbești de eros unui eros
sunt echo disperată
privesc cu jind asemeni lui Adam
contrabasul din brațele tale

din Eva primului măr
cobor spre nodul tău gordian din gat
cu disperarea de-a ceda ispitei
striga-mă-n deșertul vieții
voi veni neîntârziat ca o furtună cu fanfara

cad cu toată înălțimea unui inel spre tine
nu-ți mușca buzele-n timpul muzei
lasă-ți degetele de durere
vino-n spre șarpe
adulmec efemerul cu toată rugăciunea
nu mă lăsa să tac
te iubesc dismorfic
diform dezmembrat
cu rânjetul păcatului la colțul gurii mele
se tem cuvintele de mine
eu mă tem de ele cu toată iubirea

Conjugarile iubirii


lăuze concentrice

suspinul oftează-n ritm tribal la sens
sacadat îmi curg venele prin timpul suspendat
șarpele mi-ar aduce mărul pe tava împlinirii sufletești
voi fi
lumina mă va sfărâma-n cenușa de phoenix
dispar cu vedeniile de mână
pasărea nu are stoluri în focul de tabără
noaptea zboară incantațiile de jur împrejurul lunii pline
sunt văzduhul solitar cu înălțimi concentrice
avare înguste închistate îmbâcsite
în familia de cuvinte a marginii
nu pot ieși din mine
nu pot ieși din tine
zbor fatidic înspre dispariții concentrice
lăuze de teama de-a fi Iona
balena apa țărâna balonul de săpun
până la urmă păcatul se va sparge
mă va devora
mă va desprinde de mine
spre Dumnezeu



Scriitor OradeaIoana-Camelia Sîrbu (n. 11 decembrie 1981, pseudonim literar Camica):

Premii la concursuri literare:

Menţiune la Concursul Naţional de Poezie Traian Demetrescu” – TRADEM (ediţia a XXV-a, Craiova, 2003)
Menţiune I la Concursul Naţional de poezie şi pictură ”Dor de Dor” (Cluj-Napoca, 2006)
Premiul II (secţiunea pamflet) la Festivalul Naţional de Literatură Umoristică Ion Budai Deleanu” (ediția a V-a, Geoagiu, jud. Hunedoara, 2015)
Premiul II (secțiunea manuscrise) la Festivalului de poezie religioasă "Credo" (Lăpuşna, 2016)
Premiul ”Alexandru Sihleanu” la Festivalul Internațional ”Titel Constantinescu” (ediția a X-a, Râmnicu Sărat, 2017)

Texte publicate în antologii:

Ferestre spre secolul XXI (editura Scrisul Românesc, Craiova, 2005)
Freamăt de timp – Freamăt libertin (editura 3D, DrobetaTurnu-Severin, 2007)
Antologie de poezie şi comentarii (editura Pan Europe, 2008, Iași, antologie coordonată de Valentina Becart)  
Romeo şi Julieta la Mizil (antologie de poezie şi epigramă, editura LVS Crepuscul, ediţia a V-a, Ploieşti, 2012)
Insomnii mătăsoase (volumul II, a grupului literar Insomnii mătăsoase, editura Pastel, Braşov, 2012)

Volume de autor:

Ceva-urile mele (editura Offsetcolor, Râmnicu-Vâlcea, 2008)
Conjugările iubirii (volum premiat în cadrul proiectului Festivalul Internațional de Creație Literară ”Titel Constantinescu”, Editura Rafet, 2017)

Copyright © 2017 Ioana-Camelia Sîrbu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.



Un produs Blogger.