MĂDĂLINA GHEORGHE

Poet constantean

POEM 12

Roua udă picioarele ierbii...
Mi-e dor desculț să te văd plângând,
cântând tristețea pașilor uitați;
bucuria florii de Nu-mă-uita suspinând...
Cerul încearcă să lase lacrimi să-i curgă;
pe umeri tăcerea ta-mi geme durerea.
Cărăbușii cântă a vară,
în patina timpului mă spăl de uitare.
Cuvinte se pierd printre flăcări...
De vise mi-e dor;
s-aud șemineul cum geme a foame de lemne...
Iarnă, arată-mi fulgii și adu-mi Crăciunul
ascuns în debaraua cu vise!
Este sfârșit de viață dospită-n hambar!



POEM 18

Sub plapuma tristeții
goală sunt.
În oboseala clipei de-așteptare,
dorința trupului de-a fi atins
strecoară-n inimi fierbințeala...
În a clipirii strălucire
eu sunt povara lipsei tale...
Te-aș modela pe pernă să îmi stai
cu ochi pierduți în ochii mei
și buze să-mi petrec pe tine,
pe munți și văi de lacrimi și de dor...
În glasul tău eu vreau să dorm
și-n mine caut să te vindec!
Îmi frec genunchii pe podele,
nevrând să-mi pleci...
Și Timpul vindecă păreri...
Blestemul zilei de Azi,
că nu îmi ești... 

Străine!
Noaptea din mine
simte hai-hui-ul minții tale
că-mi cere
Mâinele dorului drumul să-i dea,
în Nebunia Nicăierilor
să caute crengi.
Mă uiți...
La colț de amintire
pierdută-n gânduri sunt...
Tu m-ai trezit spunând
că Azi mă vindeci de durere.
Nu-ți așeza trupul pe mine,
ți-aș zice,
de vrei să-mi pleci!
Mă lasă să îmi urlu
noaptea-n zăvoi
de patimi și de rugă!
Mă uită de nu poți
să-mi fii iubire!

Strainul din noapte

POEM 77

Sentimentul că-mi circuli prin vene
atinge sufletul meu,
în rătăcirea mea
prin ploaia de stele.
Nu vreau
să-mi dorm somnul
fără tine.
Cu doruri întoarse
spre malul de plecare,
lăsată singură, urma ta
îmi cântă a jale.
Visez să cos inimile descusute
de graba plecării.


POEM 138

Revăd pașii imprimați
pe nisipul aducerii aminte,
din zilele când ne-am purtat în brațe.
Azi, în locul urmelor ce mergeau una lângă alta,
a rămas o singură urmă.
Mă-ntreb în altă viață
de se vor întâlni
începutul și sfârșitul flăcărilor,
să-și numere secundele și pașii împreună...


POEM 155

Mă culc lângă inima ta,
ce-a promis că-și păstrează bătăile
pentru inima mea.
Tâmplele dorului de tine
se așază în balansoarul de vise,
să-și stingă neliniști.
Cutreier nopțile în căutarea tristeții amurgului.


PoezieMădălina Gheorghe (n. 31 decembrie 1970, în Constanța): Noi... apărem în lumea asta de Nicăieri, am putea gândi. Ne naștem, ne dezvoltăm spiritual și profesional, ne „omorâm” să avem cât mai mult din punct de vedere material, viața noastră devenind plină, complexă, trepidantă. Ego-ul îl identificăm cu posesiunile, cerând „mai mult, tot mai mult!”, crezând că scopul nostru este de a arăta în exterior cât suntem de capabili, de deștepți, de buni, de frumoși. Ajungem pe culmi și părem a fi fericiți de realizările noastre, de goana noastră pentru a demonstra celor din jur „cine suntem noi”, valoarea noastră. Și vine clipa când cei dragi nouă încep să dispară rând pe rând din jurul nostru. Realizăm că suntem incapabili de a opri aceste lucruri să se întâmple. Nu mai acționăm noi asupra vieții, ci ea asupra noastră, și tot ceea ce ne înconjura până azi pare că se restrânge, că-și schimbă aspectul cu fiecare zi care trece. Formele se dezintegrează și noi nu putem accepta, nu putem înțelege. Privim în jur la realizările noastre și plângem, neputând să ne rupem de ele. Apoi, într-o zi, scaunul pe care noi am stat zeci de ani rămâne gol. Iar noi ne întoarcem Acasă. O lume care se încheie fără ca noi să fi conștientizat că toată goana noastră în viață a pierdut din vedere un lucru esențial: Esența vieții noastre nu este reprezentată de formele pe care le lăsăm în urmă la plecare, ci de conștiința noastră. (din Cuvântul înainte la volumul de versuri Stări în dragoste” – editura Ecou Transilvan, 2017)

Volume publicate: 

Stări în dragoste (volum de debut, poezie, editura Ecou Transilvan, 2017) 
Emoții în dragoste (poezie, editura Ecou Transilvan, 2017) 
Străinul din noapte (roman, editura Ecou Transilvan, 2017) 
Emoții în dragoste (versuri, editura Ecou Transilvan, 2017) 
Culorile toamnei, culorile dragostei (versuri, editura Ecou Transilvan, 2017) 
Străinul din Noapte (trilogie: Străinul din Noapte, Străinul din Noapte – Armand, 2019 și Străinul din Noapte – Alegerea, 2020. editura Ecou Transilvan) 
Pași prin clepsidra inimii (versuri, editura Ecou Transilvan, 2018) 
Jurnal ilustrat în vremuri de Coronavirus (editura Ecou Transilvan, 2020) 
Apartamentul inimii, parfum și umbre (versuri, editura Ecou Transilvan, 2020)

Copyright © 2017 Mădălina Gheorghe 
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.
Un produs Blogger.