MARIANA MOGA

Poet Alba














Vama dintre poluri

Salut eternitatea captând secunde nude,
ca cioburi de lumină cad fulgii... în pereche,
se despleteşte iarna prin vama dintre poluri,
în murmur de cristale c-o rânduială veche.

M-a invadat tăcerea cu valuri moi şi umezi,
nu simt nici o durere, azi nu mai sunt în stare,
îngenunchez cuvinte sub tălpile de sănii
şi-mi scutur trupul rece de ceaţă şi uitare.

Între zăpezi bolnave de-atâta veritate,
zâmbesc un pic cam straniu şi mă cuprinde-un dor,
privesc la cer să-mi cumpăr un dram de amintire
fiind înfăşurată-n ninsori ca-ntr-un fuior.

Dureri îmi trec prin vene atingând plămânul,
am devenit tamponul dintre pământ şi cer,
iar de singurătate alerg în a mea urmă,
sub templul zilei astăzi sunt ultim grănicer.


Decor apocaliptic

Un decor apocaliptic cu ore pietrificate,
ce se pierd uşor în urma lăsată de Dumnezeu,
stăpâneşte infinitul bântuit de nevedere,
coborând apoi în rocă printre lut şi minereu.

Fuziune mâl şi ploaie, concluzionau în piatră,
iar perdeaua de-ntuneric tot dansa în ritm păgân,
profilând în zodiacul rămăşiţelor bipede,
trei schelete ascunse-n roca fără aer şi plămân.

Timpul căuta sub oase, vlăguit de existenţă,
îngeri se stingeau în valuri, înfăşaţi cu plânsul meu,
pământul nu mai respiră, oprindu-şi centrifugarea,
când descoperă femurul unui brav arhiereu.

Îndrăznesc să-mi plimb privirea cu o patimă atroce,
prin gramatica culorii absorbită de elipsă
şi din propriile-mi gânduri rătăcite-n vama nopţii,
îmi culeg nemărginirea din mijloc de-apocalipsă 


Jocul umbrelor

Miroase iar a toamnă, cad frunze în decor,
secunde măturate de vântul permanent,
nesigură-s pe mine, mă copleşeşte-un dor,
să retrăiesc iubirea trecută-n testament.

Umbre îndrăzneţe se mişcă pe perete,
în delir tăcerea a poposit pe-o frunză,
izvorăsc din mine trăirile secrete,
compunând expresii trimise de o muză.

Un gând mă arde-n vene atingând plămânul,
bat clopote în noaptea dintre pământ şi cer,
înşirând cuvinte mi-aşez pe foi destinul,
sub stele îmbrăcate-n decor argilifer.

Anotimpul cu trifoi


Ținutul zăpezilor albastre

Aîngheţat din nou lumina la ferestre,
un ger trimis de zei s-a cuibărit în ea,
privesc la bolta cu zăpezile albastre,
dorind să-mi împletesc albastru corp de stea.

Îmi ninge-n suflet azi cu dimineți virgine,
ninge-ntr-un amor etern cu infinitul
și-n singurătatea zăpezilor cianine,
îngerii împart în taină răsăritul.

***

O umbră de pe cer îmi curge în privire,
din zarea cu nămeţi mi-am adăpat cuvântul,
îi scriu tăcerii nude și îi dau de ştire,
că sunt precum Atlas...
Dar am în ochi Pământul.


Meditaţia iernii

Iar ninge cu fulgi mari pe strada noastră,
împodobind castani necontenit,
dansează ilegal prin urme îngeri
şi ceasul din odaie a murit.

Încă un an coboară peste mine,
mă pregătesc de-un nou recensământ,
trăiri se scurg necontrolat prin mână,
încetul cu încetul spre pământ.

Şi dezertez spre alte anotimpuri,
cumplit de tristă-n tragicul destin,
compun cuvinte parcă la-ntâmplare,
îmbătrânind în golul clandestin.

Azi ninge peste mine, timpul strigă,
mă regăsesc  în visul de-mprumut,
trec ilegal pe strada noastră îngeri,
valsând din nou la modul absolut.


Consiliul de Conducere al U.S.E.L.R.Mariana Moga (n. 3 mai 1966 Sebeş, jud. Alba): A studiat la Facultatea de Drept şi Administraţie Publică – Bucureşti. Este membră a Uniunii Scriitorilor Europeni de Limbă Română și a Ligii Scriitorilor din România.
Funcții deținute: Membru în Consiliul de Conducere al U.S.E.L.R.
Mariana Moga a pătruns cu scrierile sale în multe dintre statele europene (Moldova, Austria, Germania, Suedia, Croația, Spania etc.), dar și peste ocean, în Statele Unite ale Americii. A apărut în numeroase ziare, reviste de specialitate, antologii, publicaţii apărute sub egida Uniunii Scriitorilor din România, reviste şi ziare din străinătate (ex. Revista „Lumină Lină” New York sau „Zorile Bucovinei” - Ziarul Românilor din Ucraina).
Până în prezent a publicat șapte cărți și are patru în lucru.

Premii peste hotare:

- trei DIPLOME DE EXCELENŢĂ, pentru activitatea literară, profesionalism şi dăruire în promovarea literaturii romaneşti – Austria, una purtând semnătura Ambasadorului României în Republica Austria
- două DIPLOME acordate pentru volumul de versuri POPAS ÎN SUFLET şi pentru merite în afirmarea creaţiei literare originale, în promovarea dialogului intelectual în jurul valorilor culturale – Austria
- premiul III pentru proză Taranto – Italia, 2017
- trei DIPLOME obținute în Republica Moldova, una pentru merite deosebite pe tărâm cultural și promovare a spiritualității românești și două de participare la diverse evenimente culturale

Premii în țară: a obținut numerose premii și diplome, ultimul premiu literar fiind primit în luna octombrie 2017: Premiul I pentru proză la Festivalul Național  „ Florența Albu”


Volume publicate:

Poezie: „Între piatră şi nisip”
           „Popas în suflet”
           „Tăcerea albastră”
           „Dincolo de mine - Poeme cu spatele la oglindă”
           „Anotimpul cu trifoi - Poemele lumii demult uitate”
Proză:  „La un păhărel de veșnicie”, împreună cu scriitorul Puiu Răducanu;       povestiri din lumea satului românesc
           „Înaintând prin ceață”, roman

Copyright © 2017 Mariana Moga
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

5 comentarii:

  1. Cristian Steclariu20 noiembrie 2017, 11:29

    Seriozitate, profesionalism si daruire. Aceasta este scriitoarea Mariana Moga.

    RăspundețiȘtergere
  2. Un scriitor valoros, unul dintre putinii oameni ce se implica in promovarea culturii romanesti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mariana Moga nu este frumoasă doar la chip, și sufletul îi este frumos. Doar un suflet minunat poate reda atât de bine trăirile sale.
    Sincere felicitări doamnă a poziei românești!

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.