NUȚA CRĂCIUN

Asociaţia Scriitorilor şi Artiştilor Români din Spania (ASARS)














Pietrele Annei I

dintre toate pietrele Annei cea mai grea este cea care urcă în zadar muntele
când durerea face cărare prin noi nu mai trebuie să căutăm drumul
doar să adăpăm ploaia din ochii lungi ai păsărilor

dintre toate tăcerile cea care doare mai mult este cea care sparge lumina în nopți
atunci simțim marginea zării cum tresare sub tălpi
ne aruncăm mâinile prin întunericul stătut și ele învață să zboare

păsările plâng precum oamenii așa îmi spuneai să nu ne fie teamă de zidul negru
pietrele din pântec vor naște pui de mierlă
așa se vor deschide lanțurile noastre precum o carte
șarpele nopții va sări din copaci în visele noastre
ca-ntr-o odaie primitoare
așa îmi spuneai iar o dorință foșnea atât de aproape
așeza îngeri de porțelan în vitrina altui timp

dintre toate iubirile cea care doare mai mult e lacrima care curge noaptea
din ochiul păsării care se desparte de anotimp



Pietrele Annei II

de la ochiul păsării care se desparte de anotimp
la piatra care-mi plute;te în sânge nu e decât o dimineață
mai încăpătoare decât brațele lui Thanatos

iubirea este un gard viu crește precum o iarbă
păsările vin ciugulesc semințele de dor atunci pietrelor noastre le cresc aripi albe

între mâinile mele împreunate s-a făcut noapte deși niciodată nu e târziu
niciodată nu e târziu așa îmi spui
apoi mă întrebi ce-mi fac cuvintele când nu-mi intră-n poem
eu zic sunt capre mâncând magnolii
cuvintele mele sunt capre ce pasc între două zeități

piatra care-mi înoată în sânge a luat drumul cocorilor

Palabras para domar las manos


Pietrele Annei III

piatra care-mi înoată în sânge a luat drumul cocorilor
timpul se curbează peste arbori s-alunge ochiul de frig
acum singura noapte dintre primăveri e trupul meu gol
fără aripi fără buzunare fără zâmbete

alți corbi vor hoinări de-acum prin tinerețea mea
ca printr-o galerie cu desene rupestre
pasărea care mi-a furat zâmbetul a zburat în plopii din lună
am rămas captiv între cearșafuri într-o dimineață ireală
atât de curată încât vedeam urma trecerii tale

pietrele din lună sunt noi începuturi așa mi-ai spus
și mi-ai așezat în locul gol o pasăre
cu cer cu tot

zâmbetul meu se agață de lună și tace 


Pietrele Annei IV

zâmbetul meu a zburat în plopii din lună
brațele nopții îmi fac singurătatea hamac
lângă mine umbra ta nu mai are trupul de fân proaspăt cosit
rugăciunea nu mai luminează peretele gol din mine
lumea e doar un desen eliptic iar mai departe sângele rămâne gol

să spânzurăm cuvintele care mint să sfidăm anotimpurile
să ne fixăm ceasul după bătăile inimii așa îmi spuneai
şi săpai în carnea mea o bucată de rai

de cealaltă parte a zilei judecătorii caută partea pierdută din noi
iar mucegaiurile înfloresc în jur ca niște mușcate 



Poet HunedoaraNuța Crăciun: S-a născut pe Valea Grădiștei, în satul Bucium, județul Hunedoara, la data de 22 mai 1958. A studiat la Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” din Orăștie, apoi la Facultatea de filologie (română – franceză) din cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba-Iulia. Face parte din grupul poetic „El hombre que fue jueves” din Logroño – Spania, unde locuiește în prezent. Din octombrie 2014 face parte din Asociaţia Scriitorilor şi Artiştilor Români din Spania (ASARS), asociaţie condusă de poetul Gelu Vlaşin.

Poezii publicate în antologii:

Un secol de poezie în orașul Paliei (antologie selectivă 1911-2011, editată de
Asociația culturală Florema Design” din Orăștie, prefațată de Maria Toma-Damşa)
Atlasul cu diezi (lirică, proză şi arte plastice, antologie "Însemne literare", coordonatori Vasilisia Lazăr-Grădinariu şi Ion Lazar da Coza)
Cercul Poeților (editura Colorama Cluj, 2017)
Cenaclul eCreator 1 (sub coordonarea lui Ioan Romeo Roşiianu și Mariana Petrache)

Volume de autor:

Alfabetul unei șoapte (editura Călăuza din Deva, 2001)
Cuvinte de îmblânzit mâinile - Palabras para domar las manos (ediție bilingvă română-spaniolă prefațată de poetul Paul Octavian Blaj, editura Eubeea din Timișoara, 2014)
Cuvinte de îmblânzit singurătatea (editura Eubeea, 2014)
Cerul din colivie (editura Colorama, Cluj Napoca, 2020)
Ritual de întoarcere (editura art Creativ, București, 2022)

Copyright © 2017 Nuța Crăciun
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.