ANDA - CRISTINA VAHNOVAN

Poezie diaspora















Plecare

Și iar ai tăiat în speranțe și vise
Cu pașii plecării și clanța valizei,
Cu trosnetul ușii și-a scărilor trepte,
Ce te-ndepărtează, ce n-or să m-aștepte.
Și doare, și tună, și sfarmă, și-adună
Lovește și-alină și strigă-n surdină.
Și arde, și stinge, și foc e, și ninge
Iertarea cerșită cu lama de sânge.
Nu pot să te-nduplec, nu știu nici o vrajă.
Și picuri se scurg pe a rănilor coajă.
Și-n sare-o flambează, și-o-neacă și-o plouă
Cu sânge și lacrimi, crestată în două …
Nici nu știu de unde s-o iau de la capăt
Prin margini de lumi, pe poteci vechi, uitate
Să-ți spulbere marea mirosul și chipul,
Să-ți piardă și-a pașilor urme nisipul…


Sublimă toamnă

Sublimă toamnă între noi,
Apus de frunze peste ploi,
De pași pierduți prin dimineți,
Șoptit de buze-pe-umeri goi.
Admira-i zborul lin pe vânt,
Abia ce-atins e de pământ,
La fel de pur ca al meu dor
Și de fragil ca tot ce-i sfânt.
Privește-i umbra de fior
Mișcat de glasul din adânc
Al toamnei noastre de amor,
Ce-aș vrea s-o uit, și-aș vrea s-o cânt.


Doua unghiuri

Din două unghiuri diferite chiar și-adevărurile clare
Se văd bizar, sucite ”altfel”, prind mii nuanțe de culoare.
De parcă-s două alfabete cu înțelesuri similare
Dar în esență diferite, când lasă loc de-nterpretare.
De parca-s șiruri de-ieroglife în mii de sensuri încriptate
Ce-n sute de deznodăminte pot fi văzute, descifrate.
De parcă-s două limbi vorbite de-aceeași noi-n-aceeași seară
Dar pe frecvențe diferite – diapazon, localizare.
Neînțelesuri adunate, legate-n zeci de mii de forme,
Prezumții,  rătăciri de verbe, suspiciuni vechi, fără noime.
Realități distorsionate și imprecizii-amestecate
Cu viziuni din alte optici și alte cărți interpretate.
Suntem ca două-forme-n spațiu, contururi – suflete rănite,
Legând același set de semne, din adevăruri diferite…



Poet basarabeanAnda-Cristina Vahnovan (n. 1978): Sunt fiică de poet, tatăl meu fiind scriitorul Simion Ghimpu. Mama mea, Veta-Ghimpu Munteanu, este interpretă de muzică populară. Am copilărit la Chișinău și mi-am făcut studiile la Cluj Napoca (Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Babeș-Bolyai). Sunt absolventă a Școlii de Arte “Alexei Stârcea” din Chișinău, specialitatea pian. Am lucrat în presa scrisă din Republica Moldova, apoi m-am dedicat studiilor doctorale din domeniul Publicității, tot în cadrul Universității Babeș-Bolyai. Sunt mămica de 3 ori, de curând ne-am mutat la Londra și... asta îmi cam ocupă tot timpul :) Am debutat în revista “Literatura și Arta” din Chișinău și continui să scriu, atât versuri cât și schițe de proză scurtă.

Blog personal
: Gânduri Despletite

Copyright © 2017 Anda-Cristina Vahnovan
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.