DANIEL MARIAN

Poet Deva













 

Capăt de lună plină


Vine
hămesitul cal de fluturi
ce-a-nfulecat orbește

un neam întreg de îngeri
impecabili.

pe când erau lucrurile gri
Dumnezeu picura cerneală.
fără vântul mărunt, nimic
nu era dinaintea
furtunii.

foamea de aripi
a ținut loc de disperare.

vine, iată-l.
oare șaua l-ar scoate din minți?

vine, iată-l.
oare șaua l-ar scoate din minți?


Arc electric

Inimii tale îi veneam ca o mănușă,
mâinii tale îi veneam ca un inel,
ochiului tău ca o lacrimă blândă,
moftului tău nebun, ca o pradă,
era-n zadar, dar eu
ție îți veneam.

inimii mele îi veneai ca o zeghe,
mâinii mele îi veneai ca o cătușe,
ochiului meu, ca o secure de lumină,

înverșunării mele cărunte
un păcătos bumerang.
era-n zadar, căci tu
mie nu îmi mai veneai.

eu, curentat de iubire
aproape inexplicabil –
tu, înger îmbrăcat într-un fulger
pe cerul altui saltimbanc.


Idee în alb

Iată-mă
sprijinit într-o altă aripă
ce a uitat să crească până la capăt
- căci, nu-i așa, îngeri perfecți nu
puteam să fim, nu –
chiar dacă ne-am fi dat peste cap
în loc de a ne naște

Exista viata dupa Facebook?


Cântec de alergare prin ceață

În coadă de fluture sau
în coadă de pește, tot
mi se va liorpăi sufletul.
când voi sta la coadă pentru nemurire,
toate cozile vor fi înnodate între ele

în afară doar de cozile câinilor
comete cenușii sub-
țiri sub
cerul ca o botniță

- câine, Doamne, câine
fă-mă, să pescuiesc din nemurire un
gram
și-n vârful cozii să o flutur,
pân-o destram!
ham!


Cântec pentru albă-ca-zăpada

Eram pitic albastru, dragă. pentru tine
fluieram din os de cangur sur.

ouă de comori erau atunci pe lume
și ouă de minuni și ouă de zei.

pe tine cine te-a clocit, din oul – cui ?
spaima turmelor de greieri erai, și eram
-
lună plină scăldată în trifoi, ție
îți închinau strigoii rugăciune.

crăpau de ciudă zei, crăpau minuni de
râsul lumii
crăpau comori de cât dospea în ele aur,
între basm de ceară și adevăr de gumă
am fost pitic îndrăgostit, cu capul până
în nori.

Scriitor DevaDaniel Marian (n. 20 octombrie 1969, Deva): A publicat poezie și cronică literară în revistele literare: Tribuna, Vatra, Oglinda literară, Steaua, Orizont, SLAST, Ramuri, Ardealul literar - artistic, Opinii culturale, Luceafărul, Noua Provincia Corvina, Constelații Diamantine, ProSaeculum, Fereastra, Algoritm literar, Impact cultural, Impact, Semne, Singur, Dăruiri literare, Sintagme literare, Citadela,  Boema, Salonul literar, Banchetul, Spaţii culturale, Dunărea de Jos, TopLITERA, Feed Back, eCreator, Confluențe literare, Meridianul cultural românesc, Spontan, Actualitatea literară, Lumină Lină (SUA), Observatorul (Canada), Destine literare (Canada), Onyx (Irlanda),  Zemra Sqhiptare (Anglia), Gazeta Nacional (Albania), Bota Sot (Elveţia), Alchemia (Israel); Generación Abierta (Argentina) ş.a. Daniel Marian este membru al Uniunii Scriitorilor din România (Filiala Alba - Hunedoara)

Apariții editoriale:

Căpiță de fluturi, îngerii mei (poezie, 2011)
O bibliotecă pentru balansoarul meu (cronică literară, vol. 1 – 2012, vol. 2, vol. 3 – 2013, vol. 4 – 2014, vol. 5 – 2015, vol. 6 – 2015, vol. 7, vol. 8 – 2016, vol. 9, vol. 10 –  2017)
Harem de cuvinte (poezie, 2014)
Penumbra peniţei (poezie, 2014)
AmfetaFizica (poezie, 2014)
Pi (poezie, 2014)
Cele 21 care sunt 31 (Die 21 die 31 sind / The 21 That Are 3, poezie, 2014)
Nu vreau să intru în secolul 13 – 14 (poezie, 2014, împreună cu Isabela Nicoară)
Din firescul sublimului – Înverșunare între elitele etilismului (poezie, 2014, împreună cu Isabela Nicoară)
Licență pentru zbor interior (poezie, 2014, împreună cu Isabela Nicoară)
Întâmpinarea de ce sau cruda întâmplare (poezie, 2015, împreună cu Isabela Nicoară)
Cele 21 care sunt 31 (Die 21 die 31 sind / Les 21 qui sont 31, poezie, 2015)
Căile de acces ale inimii încrucișate (poezie, 2015)
Adică iată-mă într-un sfârșit în (poezie, 2015)
Îndoiala în din spre turbare (poezie, 2015)
Cele 21 care sunt 31 (poezie, 2015)
Pași mărunți în repezeala minții (poezie, 2015)
Cod-Ana are mere (poezie, 2015)
Scurt-metraj după vise (poezie, 2016)
Al 69-lea anotimp (poezie, 2016)
Pasărea Kiwi și cangur șoptit (poezie, 2016)
Buna întâmplare. Aproape. Zborul desăvârșit (poezie, 2016)
Când cuvintele pot deveni chiar fluturi (poezie, 2016)
Ambrozie și Nectar (poezie, 2016)
Turbarea Tăcerii (poezie, 2016)
In(de)cizie în albastru verde căprui (poezie,  2017)
@ (poezie, 2017)
@2 (poezie,  2017)
Deoarece (poezie, 2017)
Planeta Alina (poezie, 2017)
Cu zimți fără zimți printre zimți scrâșniniiind (poezie, 2017)
De serviciu la tânăra nemurire (poezie, 2017)
insomnia împăiată (poezie,  2017)
Somnambul în pod (poezie, 2017)
Fabrica de nervi (jurnalism, 2015)
Există viață după Facebook? (conversații, 2012)
Astfel și Altfel (anthologie, 2016)
Lumea de la capăt (poezie, 2016)

Pagina Facebook: Daniel Marian

Copyright © 2017 Daniel Marian
Utilizarea integrală sau parțială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Un produs Blogger.