ELENA ARMENESCU


Membră a Uniunii Scriitorilor din România












Descoperire

La margine de drum m-abandonez în iarbă
Mintea-mi îngenunchez lângă un plop
Şi raze curg din ochii mei potop
Spre infinitul cerului, să-l soarbă.

Fantastic este plopul, un mândru solitar,
Gigant orfeic, înfiorat de revărsatu-albastru,
Ca ochiul când priveşte statui din alabastru
Şi ornamente sacre din os şi chihlimbar

Ce linişte ancestrală! Ce lungă e secunda!
Ce luminos e norul, ce orbitor e gândul
Ce vrăjitor e vântul ce vine cu descântul
Când fruntea ţi-o atinge-n treacăt unda!

Aici, eu redescopăr în mine universul
Un microcosmos unic, rătăcitor, activ
Ce-l clatină doar visul şi dorul inventiv
Iar urii pătimaşe nu-I înţelege sensul.

(din volumul: Joc tainic)


Îngeri odinioară

Azi, ca și ieri, purtăm visurile
În coșuri multicolore, cu flori
Așezate pe umerii speranțelor
Cu dragoste, în seri târzii, în zori...

Spațiile dintre celule se dilată
Lăsând loc luminii să zburde
În tot ce-i dens, în rețeaua toată 
Gânduri luminoase să inunde.

Vibrația înaltă ne chemă sus
Uimită, văd cum ne cresc aripile
Când revenim din acel ”dus”
Ne trezim împreunând palmele.

Înfiorată, carnea mea, mereu
Atinsă de miracolul -iubire-
Suspină după gândul tău
Și atingerea rămasă amintire.
            
(4 februarie 2018)


Psalm

Erai cu mine Doamne, când nici nu Te ştiam
Te-ai depărtat apoi când am aflat de tine
Acum, în miezul meu din nou vreau să Te am
Să mă vindeci de-nsingurare, să ştiu cum e bine.

Am gustat din multe rele, azi recunosc
Acum muncesc din greu, mă rog şi sânger
Dar rostul meu adevărat în lume nu-l cunosc
Trimite-mi doamne să mă salveze un înger!

Să bată el surâzător, senin, din raza depărtării
Cu aripa lui alb-argintie, lung, pătruns
De dragul meu, să ştiu că nu m-ai dat uitării
Trimite-mi Doamne un mesaj şi mi-e de ajuns!

Aici am semnul Tău de aromă şi dulceaţă
Şi de la crini şi de la păsări adun învăţăminte
Dar n-am în mine cântece şi zbor, e doar o ceaţă
Binecuvăntă-mă! că altfel mor, o Doamne Sfinte! 

(din volumul: Strigăt spre lumină)

Volume de poezie


Rosteşte-mă

Înveşmântată ca o vestală
Învăluită în speranţă
Sunt tot acolo, unde m-ai lăsat
Aştept ca o statuie
Să-ți văd pasul încolţit lângă trepte.

Fulgerele vremii, ninsorile mele dragi
Te aduc nălucă sub aceeaşi copaci
Aerul se tulbură, clipa lovită
Aduce zvon de îmbraţişare. Aș zbura…
- strigă-mă! Ți-am spus; şi a răsărit
curcubeul lângă suflarea amiezii
Tăcerea devenise o dungă subțire
printre armonii jefuite de cântec.

Când eşti departe
Rosteşte-mă încet, tandru
cu numele meu întreg de zidire
Cheamă-mă să te aud!
şi ai să vezi cum o petală
Îți va mângâia umărul.
Deasupra
Sufletul meu ca un vis plutitor te atinge
Când amurgul ţi-aleargă rătăcirile
Ducându-te lângă privighetori

Departe, în jurul pământului, între neliniști
Rosteşte-mă cu inima uneori!
       
(din volumul: Ferestrele somnului)


Unde nimeni nu întreabă

Aici, este un timp şi un loc
Unde nimeni nu întreabă
De casa sufletului

I s-o fi spart un geam,
ultimul uragan i-a smuls acoperişul?
Camera de primit oaspeţi
În jilţurile înserării
La rotunda masă
A ducerii în întrebare şi uimiri
Se mai deschide?

Uşile, uşile!
nu vine nimeni să se uite
în tăcerile şi suspinele mele?

Doar Dumnezeu, veşnică priveghere
La uşa  şi fereastra mea,
Mai aruncă o frunză, o floare
Mai aprinde câte o stea,
Mai trimite câte o speranţă,
Prin hămăitul unui câine adormit...
Mai umple gândul
Cu tropote de cai,
Înhămaţi la constelaţii
Acoperite de nepăsarea greierilor
ce-şi fracă delirant picioarele
Până-n auzul meu
semn că încă n-am murit.

(din volumul: Regatul ascuns)
                          
Academia DacoromâneElena Armenescu (n. 22 mai 1948, Tătărăști de Sus, Teleorman): Absolventă a Institutului de Medicină din Timișoara (1972). Este specializată în pediatrie si cardiologie infantilă (Spitalul Clinic “Fundeni” și Spitalul Clinic „Dr. I. Cantacuzino” din Bucureşti, 1978-1980). Practică medicina în București, din 1990 până în prezent.

A colaborat la revistele literare Luceafărul, Poesis, Contrapunct, Viaţa Românească, Sfârşit de mileniu, Convorbiri literare.  A publicat în revistele online Publicațiile ARP, INTERMUNDUS media on line, Epoca, Ecoul, Monitorul cultural, Dacologica, Cetatea lui Bucur, Oglinda literară, Romanian VIP (Australia), Curentul internațional (Canada), Expresia (Australia), Confluențe literare, Phoenix mission (USA), ș.a. Elena Armenescu are o bogată activitate pe plan social: este membră fondatoare a Fundaţiei MIRABILIS pentru Medicină Alternativă Transdisciplinară (ONG) şi preşedintă  a acesteia, membră şi secretar a U.N.F.R.,  organizație cu statut consultativ O.N.U. și participant  la manifestări internaţionale (conferinţele de la New York - 2000 și Bruxelles – 2001), membră şi vicepreşedintă a Academiei Dacoromâne (ONG). A participat cu lucrări la congresele de dacologie. Este prezentă în ”Dicționarul Medicilor Scriitori și Publiciști ” (editura Viața medicală, 2001, reeditat în 2003), ”O istorie a literaturii române de la origini până în prezent” (autor Ion Rotaru, editura Tempus, 2006, referiri la autoare la pag 959-960) și în alte enciclopedii. Elena Armenescu este membră a Uniunii Scriitorilor din România din anul 1998.

Premii și distincții:

Premiul Național de Poezie la Concursul de poezie “Tudor Arghezi” (edițiile 1987, 1989)
Atestat de merit la concursul de poezie “Una favola per la pace” (organizat sub egida Universității din Bologna, Lugo, Italia,)
Diploma și Crucea în grad de “Officier” acordate de Regatul Belgiei (pentru servicii aduse cauzei progresului, Bruxelles, 2006)


Lucrări în colaborare:

Antologie de poezie (coordonată de Valentina Becart, editura ARHIP ART, Sibiu, 2010)
Lira în patru puncte cardinale (antologie, selecție Cristina Ștefan,  editura Rovimed Publishers, 2010)
Simbioze lirice (antologie, editura Anamarol, 2012)
Antologia scriitorilor români contemporani din întreaga lume (editura Starpress, 2014)
Antologia eCreator
Ce stradă e asta (antologie U.S.R.) ș.a.

Volume publicate: 

Ferestrele somnului (editura Info Team, 1995)
Regatul ascuns (editura Albatros, 1996)
Exodul uitării (editura Semne, 1998)
Dictatura iubirii (editura Mirabilis, 2000)
Strigăt spre lumină (editura Mirabilis, 2002)
Memoria statuilor (editura Tempus, 2005)
Iubirea împărătească (editura Mirabilis, 2006)
Joc tainic (editura Semne, 2011)
Cântecul iubirii (sonete, editura Mirabilis, 2013)
Locul de lumină (editura Mirabilis, 2013)
De mână cu Orfeu (poezie, 2014)
Gânduri de utrenie (proză, 2014)
Antologia ”Slăvind dumnezeirea” (2014)
Insomnia căutării (versuri, 2015)
Judecata Animalelor (poezii pentru copii, 2016)
Constelația inimii (versuri, 2016)
Livada cuvintelor (poezii pentru copii, 2017)
Gânduri de vecernie (proză, 2017)
Miresme albe  (minipoeme, editura Mirabilis, 2018)
Antologie lirică (editura Semne, 2018)
Cărările sufletului (file de jurnal, editura Zodia Fecioarei)

Volume în pregătire:

Căutătorii sensului (cronici, recenzii, evocări)
Ieșirea din labirint (proză)
De veghe tainelor (poezie)


Copyright © 2018 Elena Armenescu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

{ "@context": "http://schema.org/", "@type": "Recipe", "name": "Poezie contemporana" "name": "Literatura contemporana" "name": "Poeti contemporani" "name": "Scriitori contemporani" "name": "Volume de poezie" "name": "Carti de poezie" "name": "Poezie de dragoste" "name": "Versuri" }
Un produs Blogger.