IULIA DRAGOMIR - CEA MAI FRUMOASĂ PARTE DIN MINE


Cenaclul literar ”Atitudini”Poeta Iulia Dragomir (profesoară de limba și literatura română la Colegiul Economic Virgil Madgearu” din Ploiești și membră a Cenaclului literar Atitudini” al Casei de Cultură I. L. Caragiale” din Ploiești) ne propune volumul de poezie “Cea mai frumoasă parte din mine” (editura A.T.U., Sibiu). ”Iulia Dragomir ține aici un fel de jurnal liric, alcătuit din poeme dispuse circular, în jurul câtorva teme fundamentale. Influența stănesciană este evidentă, cu nota personală a unei feminități surprinse din interior, între candoare și maturitate.” (extras din prezentarea volumului semnată de eseistul, criticul și istoricul literar Daniel Cristea-Enache)


Cuvintele

Cuvintele mă învață să zbor
cu aripile larg întinse de la suflet la suflet.
Așa că mă las susținută de rotirile fluturilor!
Cuvintele mă ajută să mă apropii de sensuri,
de aici, de pe șaua gândului, ținându-mă cu respirația de frâul ecoului.
Deprind diferența dintre trecere și zare,
cu ochii praștie către frumusețea pământului.
Cuvintele mă învață să aleg roșul de gri,
verdele de galben, albastrul de portocaliu,
să văd printre nuanțe între devreme și târziu,
potrivirea pentru gustul nevoii.
Cuvintele pot fi ca zâmbetul de dimineață care așterne lumina pe față
când cu stiloul soarelui îmi scrii și orele devin poezii.


Cea mai frumoasă parte din mine

Îmi biciuise sufletul cu o ardere, mă luase în brațe amurgul,
semizeu în nașterea meteoriților îmbujorați.
Mă mușca pătimaș, mă săruta cu dinții tăioși,
și cuvintele șiroiau, se prăvăleau nebunește, 
se scurgeau în întuneric peste mormanul umbrelor tăioase.
Îmi frământa întrebările, mi le strângea între degete,
în palmele gândului dornic de nașterea nestematelor.
Mă respira pătimaș. Atinsesem punctul de apogeu al abandonului.
Sub turbanul tăcerii, trăgeau de mine stăruitoare stări,
îmi sfâșiau irișii viselor, se loveau de punctele cardinale,
mă aruncau din stânga și din dreapta presupunerilor
pe luntrea impulsului lunatec.
Vâsleam în fluviul sentimentelor, stăpânind torenții.
Se aprindeau lumini la genunchiul pământului,
se stingeau stele la glezna cerului.
Iar dragostea striga prin fiece apropiere:
tu ești cea mai frumoasă parte din mine!
Tot pe tine te vreau între apus și răsărit!


Măsura

Nu ştie nimeni durerea ghiocelului apăsat de frigul gheţurilor,
nici a pietrei sfărâmate de ascuţisul tăieturii,
Nu ştie nimeni suferinţa apei când o împânzesc mizeriile,
sau a muzicii peste care se aşterne un strigăt.
Fiecare îşi cunoaşte dorul şi cântarea.
Greşită ne poate fi măsurarea.

Colegiul Economic ”Virgil Madgearu” din Ploiești


Vestimentație matinală

Azi dimineață m-am întâlnit cu mine.
M-am privit cu atenție
și am probat gândurile care mă ispiteau dintre cearșafuri.
Nu îmi plăcea acela în care rămăsesem înfășurată de cu noapte,
între frisoane și efemere treceri ale razelor de lună.
Îmi trebuia unul în care să respir liniștită.
L-am ales pe primul grăitor. Am salutat lumina.
Printr-o fereastră de cer, i-am zărit conturul mângâietor.
Lumina răspundea cu o tăcere.
M-am dezbrăcat de temeri și am încercat altul.
M-am oglindit în realitatea odăii, în fantezia perdelelor.
Cu ochii ațintiți pe nevoile revelațiilor, am mai încercat unul,
în care să mă simt mai confortabil.
M-am îmbrăcat în prețuirea timpului.
Minutele îmi deschideau ușile posibilităților.
Am constatat însă că gândul la tine mi-e cel mai drag.
În el sunt cea mai frumoasă.


Vizualizare

Aleargă caii de foc peste câmpul privirii,
călăresc descătușată pe un gând.
În orice parte de pământ ar adia zefirii,
în ochi ard străluciri din jarul sfânt.
Aleargă caii de foc peste cuprinsul firii.
Oriunde pasul urcă treptele zidirii,
răzbate până-n talpa cerului o naturală fremătare,
păstrând în galopantă înaintare un chip surâzător în căutare.
Îl vezi? Îl simți? Zărești conturul viu și luminos?
Omul iubit e, dintre toți, cel mai frumos.


Citește mai multe versuri și profilul poetei aici: Iulia Dragomir
Pagina Facebook: Iulia Dragomir

Copyright © 2018 Iulia Dragomir
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.




Un produs Blogger.