RALUCA FARAON
















***

cuvântul e uneori un lup
care și-a înghițit aripile
de înger damnat
care privește fix o balerină
din care cresc mângâieri
enorme


***

Când te iubesc poeții, pielea ta devine apă.
Inițial limpede ca un ochi îngeresc,
apoi ei își aruncă în adâncurile sale
toamnele bolnave, tristețile de miazăzi
sau miazănoapte, rănile iubirilor aievea
ori închipuite, fantasme în care moartea
e deghizată mereu (nu se știe de ce)
în fecioară cu centură de castitate.

Când te iubesc poeții, devii o iubită anonimă
pe o hârtie de ceară care se topește perfid
în spirala trădării. Dar vers fiind,
vei fi mângâiată îndelung pe hârtie
de priviri curioase și vei zăbovi poetic
în câteva gânduri vinovate...


***

Mi s-a încâlcit în vene
o intersecție de regrete:
sângele e buimac și devine nod gordian
al unor vinovății desuete.
Poeții se-ntrec în fiecare ceas al zilei
să amâne căderea nopții.
În lasoul metaforei, îmi spui,
orice emoție respiră sacadat.

„I-o fi teamă!”


***

Dacă pui zăbală singurătății, poete,
se va cabra mai sălbatic peste
nopțile tale, va necheza până va sparge
cerul, iar luna te va face umbră de groază.

Las-o stingheră, va goni ca o nălucă
de apă dulce până se va lovi
(vrea, nu vrea)
de pereții dezgoliți ai așteptării
unei cititoare perfecte!


***

Cuvântul tău e o furtună
care îmi spânzură tăcerile.
Dar scot sunete bizare, ca un copil
crescut de lupi în pădurile spaimei.
Va trebui să îmi reciți versuri,
ca un dresor al limbajului,
până când îți voi răspunde coerent
cu o poezie-mirare!


***

Ea era o lumină vinovată
care își acoperea
rănile întunecate cu... poezie.


***

cum începi un poem când trăiești în cuvânt
ca un prunc grav care refuză să se nască?

iei o vocală la întâmplare și asculți
ca într-o cochilie vocea
senzuală a lui cohen pentru că
poneii te-au adus în cuvânt
și o mie de săruturi vei primi
prin ceața care rătăcește-ntre consoane

alegi iar una la întâmplare
o pocnești ca pe o boabă de strugure
strivită între buzele dorinței
în timp ce alta te mângâie leneș
pe șira spinării șoptindu-ți numele

și când toate vocalele vor agoniza
când toate se vor prelinge din carnea
cuvântului care îți înnebunește simțurile
abia atunci vei ieși din poem țipând


***

în poezie
numele noastre se scriu la fel:
durerile s-au intersectat într-un sânge
care și-a uitat izvorul și curge întotdeauna
circular într-o inimă de cuvinte

tu rostești începutul poemului
(bărbat care gonește caii sălbatici
până fac spume la gură)
eu îl termin sfios
femeie care așteaptă la gura sobei
îmbrățișarea și somnul


***

Îți respir în ascunzișul inimii.
Îți zăpăcesc pulsul.
Tic-tac, tac-tic... Tac...Tic.
În fiecare zi. Neîntrerupt.
Așa știu sigur că ești un ceas
îndrăgostit de ora care îl seduce.


***

Pielea ta e un teritoriu periculos.

Când pășesc pe ea
ca o felină cu ochii flămânzi,
din hățișuri mă atacă insidios
gemetele plăcerilor tale
reale sau imaginare.

Ce vânătoare sublimă!

Și cât mă obosește lupta asta
cu sângele tău vinovat care s-a aprins
înainte de a mă cunoaște!

Gata, suntem doar noi doi…

M-așez ostenită pe epiderma
care îți acoperă inima.
Răsufli greu, nu-i așa?


Păi, îmblânzește-mă!


·         Autoprezentare


Raluca Faraon: M-am născut la 1 septembrie 1977, în Huși, dintr-o familie cu mulți artiști plastici atât din partea mamei, cât și a tatălui. Talentul literar mi s-a descoperit de mică, de la 10 ani, iar din clasa a V-a, am început să și public sporadic sau am luat diverse premii la concursuri literare, locale sau naționale. Între 1993 și 2003, poezia mea a fost o luptă permanentă cu mine însămi, o încercare de a înțelege liric marile probleme ale existenței, cu propriul întuneric, de aceea, cumva, poezia de atunci este mai contorsionată și chiar dificilă la nivelul receptării. După o pauză de 12 ani, din 2015, am reînceput să scriu mai în forță, mai luminos și mai matur. Înainte de a fi poetă, sunt îndrăgostită de poezie, iar întâlnirea cu opera lui Gellu Naum, Matei Vișniec, Cezar Ivănescu, Ioanid Romanescu ș. a. m-a marcat pozitiv.

Sunt profesoară de limba și literatura română la un liceu bucureștean, lucrez la o teză de doctorat în domeniul literaturii comparate și sunt interesată de artele vizuale, cinematografie, teatru și dans. Am publicat câteva articole în domeniul literaturii comparate, în țară și străinătate. Poeziile mi-au fost publicate în revista facultății, „Universitas”, la Editura Anamarol: „Carmen” III, IV, V, VI, VIII, XI, „Întâlnirea poeților” II și IV (română-franceză), „Întâlnirea poeților” III și V (română-engleză), „Non Multa Sed Multum” (română-spaniolă), „Simbioze lirice”, volumul 20. Am apărut și în volumul colectiv de proză „Scripta Manent” 10, la aceeași editură. De asemenea, un poem a apărut în nr. 1 din februarie 2018 al revistei „Alchemia”, în Canada. Despre poezia mea a scris criticul Bogdan Alexandru Stănescu.

Cred cu tărie că în lumea aceasta poetul are puterea de a aduce în lume puțină lumină și de a modela sufletele celorlalți ca un olar sublim care a învățat la școala Cuvântului.

Copyright © 2018 Raluca Faraon
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.