CORNELIA CHIFU


Poezie pentru copii













Buchetul primăverii

În buchetul primăverii
Curcubeul s-a mutat
Şi mi-a-mpodobit grădina
Cu-n covor înmiresmat,
Peste care primăvara,
Cu conduri de ghiocei,
Scutură din trena verde
Toporaşi şi anglicei.
Viorele şi lalele
Se adună în alai
Pe covorul din grădină
Şi în părul ei bălai.
Doar narcisele sfioase,
Ruşinoase, fără glas,
Mai aşteaptă să răsară,
Până-n cel din urmă ceas
Şi alături de zambile,
Dacă au puţin noroc,
În buchetul primăverii
Să prindă ultimul loc.


În caisul din grădină

În caisul din grădină
Locuieşte o vecină.
Şi-a făcut de ieri cuibar
Ascuns bine prin frunzar.
În căsuţa ei cea nouă
Rânduieşte şapte ouă.
Sub aripă le păzeşte,
Zi şi noapte le-ncălzeşte.
Într-o zi, pe negândite,
Şapte ouă rânduite
S-au vorbit cu toate-n zori
Şi-au scos şapte puişori
Rotunjori şi mititei,
Numai gura e de ei.
Ciripesc, fac zarvă mare,
Cer întruna de mâncare.
De atunci, biata vecină,
N-are un strop de hodină
Şi, ca orice mamă bună,
Hrană pentru pui adună.
Ştiu că nu-i aşa uşor
Să creşti şapte puişori
Şi-i dau şi eu bob de mei
Fiindcă sunt prietenul ei.


Numărătoarea din pădure

Unu-i ursul în cojoc,
Doi arici se-ntrec la joc,
Trei sunt cerbii la izvor,
Patru lupi pe urma lor.

Cinci vulpiţe hoţomane
Stau ascunse prin cotloane
După şase veveriţe
Să le tragă de codiţe.

Şapte iepuraşi vioi
Ţupa-ţup sar în zăvoi,
Iară opt ciocănitori
Doftoresc prin pomişori.

Nouă pupeze moţate
La concert sunt invitate
De zece privighetori
Care cântă din viori.

CORNELIA CHIFU


Cățelușul zgribulit

Plouă, plouă mărunţel.
Zgribulit stă un căţel
În faţa coteţului,
Fiindc-a uitat dumnealui,
Că vine toamna drăguţă
Şi nu are umbreluţă,
Nici şoşoni, nici pelerină,
Dar are stăpână bună.
Când îl vede Ilenuţa
Cum îşi scutură blăniţa,
Iese repede din casă,
Aduce o haină groasă,
Cu grijă îl  înveleşte,
Culcuş cald îi pregăteşte
Pe-o bucată de molton
Chiar în vechiul lor şopron.
Mai apoi, prevăzătoare,
Să nu facă febră mare,
Prescrie şi recomandă
Lapte cald şi supă caldă.
Peste noapte, cum-necum,
Cine i-o fi făcut drum
Din şopron, de pe molton,
Chiar în patul ei, pardon?!
Presupusul vinovat
Nicicând n-a fost cercetat.
Cu toţii-au considerat
Că nimic nu s-a-ntâmplat.
De-atunci cuţu-ifericit.
În casă s-a cuibărit
Lângă patul cu pricina
Unde doarme şi stăpâna.


Un năsuc fără batistă

Un năsuc fără batistă,
Şi murdar, şi ne-ngrijit
Are-o viaţă foarte tristă,
Mai ales când e răcit.
Curge-ntrunaşi strănută
Şi se-ascunde ruşinat...
Vezi, stăpânul lui, pesemne,
De batistă a uitat!
-Vai, săracul nas, ce facem
De coşmar să îl scăpăm?!
Ştiţi cumva vreo rezolvare?
Cum putem să-l ajutăm?
Suntvecină cu stăpânul
Şi pot să îl sfătuiesc,
Când, mă rog, din întâmplare,
Tot murdar îl întâlnesc.
Să îmi scrieţi cât mai iute,
Sfaturi multe să îi daţi;
Poate reuşiţi cu toţii
Pe băiat să-l îndreptaţi.


Eu și tata

Azi, cu tata la plimbare,
Am cules raze de soare,
Am zburat până la stele
Pe-aripa viselor mele,
Am ajuns până la Lună
Doar ţinându-ne de mână
Şi-am bătut Calea Lactee
Doar mergând pe o alee.
Eu şi tata suntem unul,
Mâine cucerim Saturnul.
De-i pătrundem înţelesul
Cucerim tot universul.


Ajutor neprețuit

Ostenită şade buni
Lângă tufa de petunii,
A sădit de dimineaţă
Cuiburi noi de varză creaţă.
S-ar mai duce printre straturi
Să plivească zarzavaturi,
Dar picioarele bătrâne
Îi şoptesc: „Lasă pe mâine!”
Cine-apare în grădină?
Are-o lopăţică-n mână,
Are greblă şi-o găleată,
De plivit se-apucă-ndată.
-Buni, pot, printre răzoare,
Să te-ajut? Sunt şi eu mare!
Văd că tu ai obosit.
Dar de-acuma a sosit
Nepoţelul tău iubit,
Ajutor nepreţuit!


Poezii pentru copiiCornelia Chifu: Am început să scriu poezii pentru copii din necesitate profesională: de multe ori aveam nevoie de ele în munca mea de educatoare şi nu le găseam pe niciunde. Azi o poezie, mâine un rol într-o scenetă, poimâine un cântecel şi am început să prind curaj. Primele publicaţii au fost în numerele Revistei Învăţământului Preşcolar Timişean. Au urmat apoi apariţii cu poezii, poveşti pentru copii si eseuri în revistele Iosif Vulcan şi Spirit Românesc din Australia, Agero din Stuttgart, Clipa din S.U.A., Noi, nu! din Cluj-Napoca, Constelaţii Diamantine şi Confluenţe Literare. De asemenea am activat la revista Reţeaua Literară şi revista cu publicaţii pentru copii Peter Pan.

Volume colective:

Daruri de Crăciun (volum colectiv, sub îngrijirea d-lui George Roca, 2007)
Simbioze Lirice (antologie, vol. 4, editura Anamarol, 2014)

Volume publicate:

Flori pentru Mădălina (poezii pentru copii, 2006)
Cântec de leagăn pentru Aby (poezii şi povestiri pentru copii, 2018)

Copyright © 2018 Cornelia Chifu
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.


Un produs Blogger.